Imbir – podstawowy składnik domowej apteczki

Znamy imbir pod dwoma postaciami: jako świeży lub suszony. Imbir suszony jest znaczenie ostrzejszy i ma cieplejszą naturę niż imbir świeży.

Jakie korzyści możemy uzyskać włączając imbir do naszego jadłospisu?

  • imbir wzmacnia układ trawienny;
  • uwalnia od nudności np. od porannych mdłości w ciąży i choroby lokomocyjnej;
  • ma działanie bakteriobójcze/przeciwwirusowe, szczególnie podczas nagłego przemarznięcia lub przewiania, jest w stanie zablokować wniknięcie patogenu do wewnątrz;
  • usuwa śluz z organizmu;
  • uśmierza kaszel;
  • wzmacnia płuca;
  • wspomaga krążenie krwi;
  • poprawia produkcję soków trawiennych.

Kilka sprawdzonych przepisów

Żucie mały plasterków świeżego lub kandyzowanego imbiru stanowi znakomite remedium na chorobę lokomocyjną i poranne mdłości.

Gdy na skutek przemarznięcia, odczuwamy pierwsze objawy przeziębienia lub grypy (dreszcze, awersja do zimna, bóle stawów, głowy, zablokowany nos), wówczas znakomicie podziała wywar z imbiru i cebuli dymki.

W 0,5 l wody przez 10 minut gotujemy imbiru wielkości kciuka i cebulę dymkę. Należy wypić jak najcieplejszy wywar natychmiast po pojawieniu się pierwszych objawów przeziębienia.

Jeśli przedłuża się kaszel, z wydzieliną przezroczystego lub białego śluzu oraz skróconym oddechem, wówczas znakomicie sprawdza się wywar ze świeżego imbiru (50 g) z dodatkiem miodu (30 g).

Natomiast, gdy pojawi się niestrawność (wymioty, biegunka) po spożyciu nieświeżego jedzenia – można zetrzeć na tarce ok. 1 łyżeczki świeżego imbiru i zalać wrzątkiem.

Kiedy zrezygnować z imbiru?

Imbir to znakomity dodatek do wielu potraw, ja nie wyobrażam sobie swojej kuchni bez imbiru.

Jednakże nie należy spożywać imbiru w dużych ilościach, kiedy mamy podwyższone ciśnienie, występują objawy osuszenia organizmu oraz w stanach zapalnych i podrażnienia w układzie pokarmowym.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *