W E-booku “Odporność Fundament Zdrowia” znajdziesz szczegółowe instrukcje jak zadbać o odporność.

Mam nadzieję że nie poddajesz się ogólne panującemu lękowi i propagandzie, ale ignorować zagrożenia też nie polecam. 
Moja recepta to pozytywne nastawienie, zdrowy rozsądek, i wspierać działanie układu odpornościowego. 

Bardzo ważny będzie regularny i w odpowiednich godzinach sen. 
Płukanie jamy ustnej olejem słonecznikowym lub kokosowym. 
Syropy z cebuli, czosnku, buraków, bzu czarnego, zakwas buraczany – przepisy na nie znajdziesz na stronie www oraz w e-booku.
Ograniczenie w diecie cukru, nabiału, pszenicy i przetworzonych produktów. 
A jak najwięcej zup, warzyw, kiełków, kasz, kiszonek. 

Złote rady:

– zadbaj o higienę 
– odpowiednia ilość snu to podstawa
– jeśli to możliwe unikaj podróży, w szczególności lotnisk 
– zadbaj o prawidłowe nawodnienie


A z suplementacji:
– witamina D3, w dawce dopasowanej wg poziomu krwi, okresowo można dawki zwiększyć
– Witamina C jeśli nie jestem ekstremalnie wychłodzona
– Colostrum
– Omega-3 w postaci tranu lub olei tj. lniany, rzepakowy, oliwa z oliwek
– Probiotyki
– Propolis, pierzga, pyłek pszczeli. 
– kurkumina
– beta glukany 
– grzybki tybetańskie tj. cordyceps, shitake, mai rei
– probiotyki, prebiotyki, kiszonki, laktoferyna

Odporność a stres…
Mam pacjentów którzy błyskawicznie rozchorowują się pod wpływem stresu, stwarza to otwartą drogę do rozwoju mikrobów. 
Dlatego tak ważny jest wewnętrzny spokój i równowaga. 
Przede wszystkim warto zadać sobie pytanie czy mam wpływ na to czym się stresuje? 
Polecam nie oglądać i czytać zbyt wiele negatywnych informacje, a sprawdzać miarodajne źródła rządowe i epidemiologiczne. 

Aby zrelaksować głowę, co przełoży się na sprawnie działającą odporność  przede wszystkim ważny jest sen i umiarkowana aktywność fizyczna. Siedzenie godzinami przed telewizorem z chipsami i ciastkami, i zamartwianie się, może tylko zaszkodzić. 
Bardzo wspierające będą kąpiele z dodatkiem soli magnezowych, dodatkowa suplementacja magnezu, wit. z gr B, czy lecytyny. 
Świetnym sposobem będą również napary z ziół regulujące pracę układu nerwowego tj. dziurawiec, rumianek, lawenda, lipa, szyszki chmielu, czy korzeń kozłka. 
Lub bardziej skoncentrowane formy ziół tj. ashwaganda czy rhodiola. 

Ćwiczenia oddechowe, medytacja czy modlitwa również będą niezwykle pomocne. 

Życzę zdrowia i spokoju

Joanna Brejecka-Pamungkas